Koszty napraw, utrzymania zieleni, zarządzania osiedlem, a więc także płace pracowników wymagają od nas dbania o płynność finansową. Dlatego wypracowaliśmy procedury, które pozwalają w sposób przejrzysty regulować zobowiązania, również te spóźnione.
Opłaty czynszowe powinny być uiszczane co miesiąc do ostatniego dnia roboczego danego miesiąca. Od nie wpłaconych w terminie należności Spółdzielnia pobiera odsetki w wysokości ustawowej.
Jeśli spóźniasz się z płatnością co najmniej o miesiąc, pierwszym krokiem jest wezwanie do zapłaty. Istnieje możliwość rozłożenia spłaty długu na raty.
Mamy odrębne sposoby postępowania wobec użytkowników lokali mieszkalnych i najemców lokali użytkowych. Jeśli znalazłeś się w sytuacji, gdy spóźniasz się z opłaceniem należności wobec spółdzielni, warto zapoznać się z poniższymi procedurami.
Opłaty za zasoby użytkowe powinny być opłacane co miesiąc do ostatniego dnia miesiąca, lub w innym terminie wynikającym z zawartej umowy lub faktury VAT. Od nie wpłaconych w terminie należności Spółdzielnia pobiera odsetki w wysokości ustawowej.
LWSM „Morena” współpracuje z Krajowym Rejestrem Długów. Informacja o zadłużeniu upubliczniona będzie w systemie KRD do dnia zapłaty lub 10 lat od daty dokonania wpisu.
Umieszczenie informacji o Państwa zobowiązaniach w Krajowym Rejestrze Długów skutkuje ograniczeniem możliwości swobodnego funkcjonowania na rynku konsumenckim lub prowadzenia działalności gospodarczej, nawet do 10 lat.
Przypominamy, że dłużnicy notowani w KRD napotykają na znaczne utrudnienia w korzystaniu z usług finansowych (kredyty, zakupy ratalne, leasing), telekomunikacyjnych, multimedialnych (telewizja kablowa, dostęp do Internetu), wynajmu lokali (mieszkania, biura, magazyny) itp. Warto też pamiętać, że banki, firmy leasingowe i pośrednictwa ratalnego, operatorzy telefoniczni, telewizje kablowe i wiele innych firm w takim przypadku mogą odmówić współpracy, albo zaoferować ją na gorszych warunkach.
www.krd.pl